vrijdag 13 juli 2007

Van Beek naar Santiago de Compostela in 27 dagen



Ben weer enkele dagen thuis, een goede terugreis gehad van 27 uur in de trein.
De fiets komt met een vrachtwagen van Soetens uit Vessem binnen 2 weken thuis.
















De fietsroute van "langs oude wegen"van Clemens Sweerman is ongeveer 2540 km lang, met mijn 2677 heb ik 137 km naar campings en bezienswaardigheden buiten de route gereden en niet te vergeten de km dat ik verdwaald was.













































Op de eerste dag brak de fiets standaard af, hierna heb ik geen materiaal pech meer gehad.

Ook geen lekke banden (schwalbe marathon plus) ondanks dat de route soms langs ruige paden liep.

Het gevolg van een afgebroken fiets standaard is dat je constant op zoek bent naar een muur,boom of paal.




























































Pelgrimsbureau aan de Rua do Vilar 1 : hier heb ik mijn "Compostelaat"gekregen.











Donderdag 12 juli 7 uur stond ik met Compostelaat voor de Kathrdraal





Samen met Andreas, spaanse jongen vaker onderweg ontmoet en de laatste dag s morgens 40 km samen gefietst( moet hem nog foto s sturen zijn camera was stuk).

















Praza das Praterias




Daar hangt het wierooks vat aan, touw was pas vernieuwd en ze had woensdag voor het laatst door de Kathedraal gezwaaid.












Was afgezet, men mocht het niet aanraken!





Vrijdag morgen 13 juli in de mist.



















Eucalyptusbossen bij Touro.


















Pelgrimsbeeld Alto San Roqe











Ze lopen de goede kant op.















Was een mooie klim, maar het was wel iets te warm.



















Albergue

























Spectaculaire afdaling























































Mijn twee stenen met gat: de linkse gevonden in Houthem a/d Geul (Strabeek Klaterstraot) de rechtse gevonden aan de Maas te Roosteren (onder brug naar Maseik) ze zijn verbonden door een ring van RVS trouw

























































































































































Astorga bisschoppelijk paleis, schepping van Antoni Gaudi

































Historische brug in Hospital de Orbigo













































































LEON










































































































ook van Gaudi






































2 opmerkingen:

mediathecaris zei

Kanp hoor!! Je doel bereikt. Groetjes uit Oss. Mieke. Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Groetjes aan Silly en the kids.

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.